Wat zijn de voordelen van Online Marketing?

Online vindbaar zijn is tegenwoordig voor iedere webshop ondernemer van essentieel belang. Want voordat je producten gaat verkopen is het belangrijk eerst bezoekers te trekken naar jouw website. Zonder online marketing genereer je minder websiteverkeer. Misschien heb je een nichemarkt waardoor jouw website sneller door bezoekers te vinden is. Maar het kan ook zijn dat jouw product dat je wilt verkopen, meer online-concurrentie heeft dan een niche-product. Een goede oplossing voor het beter online vindbaar zijn voor jouw specifieke doelgroep is het gebruik van online marketing. Met de verschillende disciplines past een online-marketing bureau of jijzelf een juiste strategie toe, die past bij het product. In deze blog lees je dan ook de voordelen van online marketing en welke disciplines passen bij jou producten.  

Betaalde advertenties in Google 

Deze strategie is interessant voor producten waar veel zoekvolume opzit om meteen bovenaan in de zoekomgeving van Google te komen. Door betaald adverteren op bepaalde zoekwoorden die bij jou branche passen, stelt het je in staat om via de advertenties bovenaan in Google te komen. Je betaalt vervolgens per klik van een bezoeker. Als je veel producten met een grote marge of in grote aantallen is het voordeel dat al deze kliks minder kosten dan de winst die hieruit genereert. Als dit uit kan, heb je jouw SEA- (Search Engine Advertising) strategie op de juiste wijze toegepast. 

Organisch zoekverkeer 

Naast het betaalde zoekverkeer is er ook het organische zoekverkeer. Met organisch zoekverkeer probeer je jouw website zo hoog mogelijk in Google te laten ranken op organische wijze. Dit doe je door middel van SEO (Search engine optimization) en Linkbuilding. Met behulp van SEO optimaliseer je kortgezegd jouw content, autoriteit en techniek zo efficiënt op elkaar af, dat Google je beloont met het hoger komen in de ranking. Met linkbuilding plaats je zoekwoorden die linken naar jouw website op andere soort gerelateerde websites die linken aan jouw branche. Het nadeel hiervan is, is dat je veel gerelateerd websites moet benaderen om deze links te mogen plaatsen. Dit kost geld. Vandaar dat het inschakelen van een Online Marketing bureau hiervoor geen gek idee is.